Rozdíly v marketingových aktivitách
Novinky
17.09.2003 - Emil Čelustka
Podívejme se na několik příkladů:
- na serveru Živě už druhým týdnem probíhá nákladná kampaň společnosti Microsoft propagující ITforum03, které se bude konat v listopadu tohoto roku v Kodani v Dánsku. První týden intersticial, druhý týden prestižní pozice nahoře na stránce. Dražší pozice na Živě snad ani neexistují, nicméně jejich použití je pochopitelné - prestižní reklama pro prestižní akci. Naproti tomu IBM o obdobné akci Software Symposium 2003 pořádané letos v květnu v německém Mnichově informovala novináře prostřednictvím zprávy v informačním bulletinu z 28.3.2003 rozesílaném agenturou Mmd Public Relations.
- známý je případ ztráty domény lotus.cz, psali jsme o něm u nás na serveru ve článku Jak je to s doménou Lotus.cz?. V sousedním německu je to jiné. Doména lotus.de je ve vlastnictví IBM a tým pracovníků Lotus Software se o ni příkladně stará. Používá ji k propagaci produktů Lotus a informuje uživatele o aktivitách a novinkách týkajících se produktů Lotus. Česká strana je bez národní domény a k informování o probíhajících akcích používá stránku společnou pro celou IBM (zde). Když pominu nelogické řazení jednotlivých akcí, které nejsou řazeny podle data začátku akce, musím si všimnout dvou věcí. První, v seznamu nejsou uvedeny všechny akce, které partneři IBM pořádají a kterých se pracovníci IBM účastní, ale pouze některé. Podle jakého kritéria se akce vybírají a proč na seznamu některé chybí? Druhá, v seznamu akcí není rozlišeno, které části IBM se akce týká, na jedné hromadě jsou HW i SW a rozlišení jednotlivých softwarových brandů je zbožné přání.
- překvapilo mě, že německá IBM věnuje prostor na titulní straně české výstavě INVEX 2003, na které bude společnost serVonic vystavovat Unified Communication Suite. O týden později začíná v bavorském hlavním městě Mnichově obdobná výstava Systems 2003. Dostane se na stránky české IBM zpráva o českých účastnících nabízejících řešení na technologiích IBM? Jak dokazuje pohled do archivu zpráv, Systems je výstavou mimo rozlišovací schopnost české IBM.
Shrnuto a podtrženo, přestože každý jeden z uvedených příkladů je bezvýznamný a pro někoho možná i malicherný, dohromady vykreslují obraz poměrně jasný. V porovnání se svou konkurencí, ale i v porovnání se "sesterskými" reprezentanty Lotus software v sousedních zemích, tahá v marketingu a propagaci český tým IBM za výrazně kratší konec. Změní se to?