světNotes.cz

Jaké bude Lotus Symposium 2004?
Novinky
18.06.2004 - Emil Čelustka

Každoroční konferenci Lotus Symposium asi nejeden z našich čtenářů vnímá jako českou obdobu americké či evropské megashow Lotusphere. Jako příležitost setkat se všichni se všemi - zákazníci, administrátoři, vývojáři, obchodníci a lidé ze softwarové divize IBM. Možnost shlédnout přednášky o strategii IBM a na místě o nich diskutovat je pro mne stejně lákavá jako pro jiného technicky orientované přednášky či workshopy.

Letošní ročník ale podle zpráv, které mám k dispozici, bude rokem experimentování IBM s důvěrou nás všech. Akce je sice zdarma, ale to vůbec nemusí být pozitivní. Omezená kapacita sálu (prý 120 míst) dává tušit, že se ani zdaleka nedostane na všechny. Šuškanda říká, že IBM si mezi přihlášenými bude vybírat a preferováni mají být zákazníci na úkor partnerů. Ostatně program přednášek tuto orientaci potvrzuje.

Místo megashow pro co nejvíce lidí, místo velké a zajímavé akce, nás tedy čeká něco jako malinko větší seminář. Není to škoda? Nemělo by se naopak jednat o co největší setkání, aby se demonstrovala živá síla velké skupiny uživatelů a vůbec všech, kteří se okolo notesů motají? Není to zbytečně promarněná šance?

Pokud mi opět dovolíte srovnání s konkurencí, takový Microsoft zaplnil svou konferencí Tech Ed jen na Moravě sál pro 2000 lidí. Nebo třeba Oracle na konferenci OracleWorld 2003 v Praze uvítal 1500 účastníků a konference se účastnil samotný Larry Ellison. Mimochodem k této dvoudenní konferenci vydala Oracle celkem 9 tiskových zpráv...


Jak o akci informují média?

Když jsem před rokem psal článek Dobře utajené Lotus Symposium, netušil jsem, že za rok bude situace ještě horší. Když jsem Googlem hledal, které servery o akci informují, s překvapení jsem zjistil, že pouze dva. Oficiální stránky IBM a světNotes.cz. Do dnešního dne nebyla vydána tisková zpráva, akce nebyla zařazena do mailingu IBM (ani poslední IBM bulletin z 11.6. si akce nevšímá).

Nevím jak vám, ale mě to přijde žalostně málo. Svědčí to o tom, že IBM tuto akci neumí médiím "prodat".


Jaký je váš názor? Jakou akci byste chtěli vy?