světNotes.cz

Přehled webů věnovaných LN 2
Novinky
02.04.2003 - Emil Čelustka

Nevím proč, ale domníval jsem se, že pozice produktů Lotus je na Slovensku výrazně lepší. Možná je to proto, že na Slovensku působí zajímavé a velmi aktivní vývojářšké firmy, které se dokázaly zapsat do mého podvědomí více než ty české. Výsledky pátrání v .SK doméně mě ale překvapily. Vlastně mě teď mrzí, že jsem to nespojil s předchozím dílem tohoto přehledu. Není totiž skoro o čem psát. Ale nepředbíhejme.

lotus.sk
Podle SK-NIC je vlastníkem této domény IBM Slovensko. Ale doména je zaregistrovaná a provozovaná společností PosAm Bratislava, s.r.o. Podle traceroute končí v kancelářích PosAmu, což vysvětluje pomalé odezvy serveru. Na webu nenajdete jedinou zmínku o tom, kdo ho tvoří, ani žádnou kontaktní informaci. Čas webu se zastavil někdy na přelomu roku 2001/2002. Další články a informace web neobsahuje.

Shrnutí: web primárně věnovaný prezentaci produktů Lotus software, od roku 2002 neaktualizovaný. Poslední příspěvek v diskuzním fóru je z 10.12.2002.


notes.sk, lotus-notes.sk, notesnet.sk
Tato doménová jména jsou zaregistrována, ale v lepším případě vedou pouze na nic neříkající statickou stránku bez obsahu.

lotusnotes.sk
Tato doména je volná, dosud nebyla zaregistrována.

svetNotes.sk
Končí na stránkách našeho světNotes.cz.


Jak se IBM stará o své značky?

Mnohokrát jsme již zmínili starou známou skutečnost, že mizerně. Nebýt některých loajálních partnerů, zůstane Lotus v myslích běžných uživatelů synonymem pouze pro stejnojmenou bývalou stáj F1 a manufakturu vyrábějící supersportovní automobily, patřící legendárnímu Collinu Chapmanovi. I on používal žluto-černou barevnou kombinaci.

Za této situace je pozice produktů Lotus Notes/Domino skutečným zázrakem. Produkt, který jeho výrobce v Česku nepropaguje, je co do počtu instalací zdatnou konkurencí produktům Microsoft Outlook/Exchange. Důležitou roli na českém trhu přitom hrají instalace v pobočkách nadnárodních společností. Nebýt jich, situace by ani zdaleka nebyla vyrovnaná. V dnešním světě totiž nestačí mít kvalitní produkt, musíte být schopni tuto skutečnost sdělit zákazníkům. A to IBM neumí. Dokážete si představit, co by s tak kvalitním produktem dokázal udělat marketing Microsoftu?