14.09.2023 10:31

Chyba aplikace Notes: Soubor neexistuje. (profile)
10.05.2023 07:53

Co se děje ? Jak se pracuje v jazyce vzorců ? (2)
21.04.2023 14:15

Co se starou dokumentací k R3, R4, ...?
05.04.2023 14:41

Událost, při neexistenci přílohy. (2)
05.04.2023 11:51

Jak zjistit vložení přílohy. (4)
21.03.2023 11:14

Rámec nebo okno ? (10)
22.02.2023 10:14

Vylepseni designera 9.01 (3)
02.02.2023 20:27

Radicati Group publikovala studii IBM Lotus Messaging Software, Market Analysis, 2004 - 2008. Závěry Radicati nejsou pro IBM vůbec příznivé.
Radicati očekává, že do roku 2008 Workplace naroste na 6%, tj. 38,4 mil. uživatelů, což zní docela slibně. Jenže ve stejné době by Lotus Domino měl mít pouze 11% trhu, tj. 76,8 mil. uživatelů. Jinýmy slovy - Workplace sežere Dominu 10 mil. uživatelů a měl by získat 28 mil. nových. Zato Domino bude stagnovat, v počtu uživatelů bude mírně klesat a jeho tržní podíl na rostoucím trhu se bude propadat.
Tyto strašlivé vize podtrhují neuspokojivou situaci v komunikaci mezi IBM a jejími zákazníky. Hezky to vyjádřil Christoper Byrne v komentáři ke článku na serveru Lotus Geek:
3. The message has been and still remains to be confusing to many people, who ask themselves "What exactly is IBM's direction this moment. Are they still focusing on Verticals? Why would I deploy LWM when I already have Notes? Why should I be forced into a Websphere/J2EE architecture? Why are IBM Sales reps telling me that Notes is legacy and I need to migrate, while also being told that IBM is solidly committed to its customer base? etc etc."
Nejsem tedy zdaleka sám, kdo IBM klade otázky, na které IBM neodpovídá dostatečně jasně a srozumitelně. Přesto se pesimistické vize Radicati nemusejí naplnit. Stačí, aby IBM začala více naslouchat svým zákazníkům a dlouhodobě a trpělivě odpovídala na jejich dotazy. Stačí, aby si uvědomila jedinečnost produktové řady Notes/Domino a věrnost, kterou zákazníci k těmto produktům zachovávají. Aby je nenutila do kroků, které zákazníci nepotřebují. Stačí, aby tuto jedinečnost nezapomínala sdělovat potenciálním zákazníkům, aby nepřestala propagovat produkty Notes/Domino na úkor nového Workplace.
Jedna dobrá zpráva
Ze studie vyplývá, že na verzi R6.x již migrovalo 71% firemních zákazníků, zatímco konkurenční Microsoft se může pochlubit pouhými 57% svých zákazníků, kteří již migrovali na Exchange 2000 nebo Exchange 2003.
Autor: Emil Čelustka
Datum: 13.04.2004
Sdílet článek Seznam komentářů
Zatím nebyl přidán žádný komentář. Buďte první!
Související články: