14.09.2023 10:31

Chyba aplikace Notes: Soubor neexistuje. (profile)
10.05.2023 07:53

Co se děje ? Jak se pracuje v jazyce vzorců ? (2)
21.04.2023 14:15

Co se starou dokumentací k R3, R4, ...?
05.04.2023 14:41

Událost, při neexistenci přílohy. (2)
05.04.2023 11:51

Jak zjistit vložení přílohy. (4)
21.03.2023 11:14

Rámec nebo okno ? (10)
22.02.2023 10:14

Vylepseni designera 9.01 (3)
02.02.2023 20:27

Náhodou jsem při brouzdání Internetem narazil na hodnocení amerického PC Magazine, který testoval a hodnotil schopnosti e-mailových serverů. Z šesti hodnocených serverů byl jako nejlepší volba označen Lotus Domino server. Překvapení? Možná ...
Co se týče počtu klientů, na první místo v počtu uživatelů groupwarových systémů se prosadil Microsoft. Ale kdoví, jak jso tato čísla přesná. Microsoft totiž už roky balí Outlook do populárního balíku Office a nestydí se takto "takyprodané" licence počítat mezi počty aktivních klientů Exchange serveru. Naopak si troufnu tvrdit, že v případě Lotus Notes se číslo prodaných licencí prakticky kryje s počtem aktivních klientů Domino serverů. Pouze ve spojení se serverem totiž Notes začnou vynikat.
Článek v angličtině a hodnocení najdete zde.
Vzdává IBM boj?
Je s podivem, že se IBM rozhodla vyklidit marketingově agresivnějšímu Microsoftu groupwarové pole. Produkty Notes/Domino nejsou prakticky nikde vidět, mluví o nich pouze mezi zasvědcenými a dokonce i veskrze příznivé hodnocení PC Magazine a ocenění Editor's Choice nestálo IBM za sebemenší noticku nebo alespoň tiskovou zprávu. Neustálé omílání Workplace způsobilo v řadách uživatelů i komentátorů doslova zděšení. Všichni se ptali, jak to s platformou Lotus Notes/Domino bude dál. Objevily se dokonce úvahy o smyslu investování do notesů, když prý platforma jako taková končí... To všechno jsou hrubé marketingové chyby a IBM za ně trdě zaplatí. Náklady na znovuzískání otřesené důvěry zákazníků budou značné.
A přitom se to všechno zdá tak snadné. Naslouchat zákazníkům a vyvíjet a dodávat věci, které uživatele nejen potěší, ale za které ještě rádi zaplatí. Kdyby to IBM dělala, nemohla R6 přijít s tak obrovským zpozděním za R5, nemohla přijít s tak slabým vylepšením uživatelských funkcí. A tak zatímco R6 se v UI jen dotahovala na funkce, které uživatelé Outlooku používali tehdy již druhým rokem, Microsoft bežel napřed. R6.5 sice přinesla další drobná zlepšení a především celkové zrychlení systému, ale Microsoft má Outlook již ve verzi 2003. Je strašné domýšlet, jak to všechno může skončit, pokud se IBM neprobudí ze své letargie.
Autor: Emil Čelustka
Datum: 23.03.2004
Sdílet článek Seznam komentářů
Související články: