Emil Čelustka, 16. srpna 2004, světNotes.cz
V mediální roztržku mezi Radicati Group a IBM Lotus přerostlo publikování článku o studii IBM Lotus & Microsoft - Corporate Messaging Market Analysis začátkem srpna toho roku.
O společnosti Radicati Group a jejích studiích jsem poprvé psal v dubnu 2004 ve článku Podíl IBM na trhu messagingu bude klesat. Studie postavená mj. na zprávách a ohlášeních IBM, v té době byla zcela zaslepené novými produkty řady Workplace, tehdy IBM nestála za komentář vůbec. Nicméně studií vrcholilo období marketingového tápání IBM a pesimistických komentářů zmatených komentátorů. IBM se ocitla pod silným mediálním tlakem a zareagovala nepřímo. Situaci jsem zachytil ve článku: Marketing Lotusu reaguje! Brzy se ale situace opět vrátila do starých kolejí, jak jsem psal ve článku Lotus Workplace všude kam se podíváš. Z dlouhodobého hlediska se sice alespoň titulní stránka Lotus.com vylepšila a neskrývá už produkty Notes/Domino pod nicneříkajícím pojmem Collaborative Messaging, ale stále to není dost.
Přestřelka
Radicati Group červnu zveřejnila studii: IBM Lotus & Microsoft - Corporate Messaging Market Analysis(studii můžete získat zde, stačí požádat - je zdarma), která logicky navazuje na předchozí studii a přidává přímé srovnání s produkty Microsoft. Nejzajímavější se je asi tento graf, který Radicati umístila na svou titulní stránku: