DISKUSE
Jak omezit vkládání textu do textového pole z kláv... 
04.04.2024 13:55

HCL Domino na NAS QNAP (1)
20.02.2024 10:34

Vložení přílohy do dokumentu MS Word (3)
14.02.2024 20:54

Problěmy s diakritikou. (4)
06.02.2024 17:34

AI pomocnici 
15.01.2024 10:16

Export do pdf souboru (1)
12.01.2024 23:11

Agent přestává fungovat (1)
18.11.2023 06:42

RTF - Computed (2)
19.10.2023 13:00


ŠKOLENÍ


REKLAMA


KOMENTÁŘE
Diskusní skupina: Notes/Domino R6


petoCertifikát PostSignum v LN
03.09.2007
14:21:14

ID: 2339.0

peto
Zdravím všechny, snažím se "rozchodit" podepisování zpráv internetovým certifikátem od PostSignum. Import certifikátu proběhne bez zřejmé chyby, ovšem pokud se snažím podepsat zprávu tak tady neuspěju. Ve stavovém řádku LN se sice zobrazí informační zpráva "Probíhá podepisování zprávy", pošta je odeslána, není ovšem podepsána. Tak nevím jestli je certifikát nekompatiblní s LN nebo dělám něco špatně? Nemám s tím příliš zkušeností, jsem v tom, že snad stačí jenom importnout certifikát a mělo by to fungovat. Mýlím se? Nemá prosím někdo podobnou zkušenost s PostSignum?
Co jsem si ještě všimnul, že mail adresa v importovaném certifikátu obsahuje navíc znaky - mezery, závorky a podobnou hatmatilku, jestli tady není problém. Z outlooku funguje vše v pořádku :).
Martin Hansgut Re: Certifikát PostSignum v LN


04.09.2007
21:48:32

ID: 2339.1


Odesílana zpráva pravděpodobně není ve formátu MIME. Podívejte se v lokální adresní knize do aktuálního location dokumentu na záložku Pošta(Mail) do pole Formát zpráv odesílaných na adresy sítě internet(Format for messages addressed to internet addresses). Zde musí být nastaveno "MIME Format". Nastavení ovlivní pouze zprávy odesílané do internetu. Zprávy odesílané v rámci Domina budou i nadále odesílány ve formátu "Notes Rich Text Format". V případě potřeby je toto pole možné nastavit přes Policies document v nastavení Desktop Settings.
peto je to tak
05.09.2007
08:10:56

ID: 2339.2


tak to mi zřejmě uniklo :), děkuji!
Jiri Petricek drobná chybka může způsobit hlášení "neplatný podpis"
21.09.2007
08:44:23

ID: 2339.3


Zprávy zasílané z LN na skupinu SMTP adresátů, obsluhovaných stejným poštovním systémem v určité struktuře a konfiguraci (v diagnostikovaném případě justice.cz), se v drtivé většině vracejí s diagnózou "neplatný elektronický podpis", přijatá zpráva je jinak z pohledu klienta/příjemce naprosto identická se zprávou odeslanou, v obsahu nelze zjistit žádnou odchylku. Kontrola správnosti elektronického podpisu je rovněž bez chyby.
Po získání vzorků MIME tvaru zprávy přímo ze SMTP serverů v různých uzlech poštovního systému příjemce jejich porovnání s odeslanou zprávou v MIME odhalilo, že v určité fázi zpracování přijaté zprávy dojde ke změně technického komentáře v jedné z MIME hlaviček v těle zprávy (ořezání diakritiky). Tím dojde k nesouhlasu původní hash zprávy obsažené v elektronickém podpisu a hash pořízené ze zprávy na straně příjemce - systém příjemce proto hlásí neplatnost elektronického podpisu, protože zpráva zde byla pozměněna. Příjemce ve svém klientovi rozdíl nevidí, protože hlavičky sekcí MIME těla zprávy ani technické komentáře se příjemci nezobrazují a poštovní systém příjemce, který korektně podepsanou (!) zprávu modifikoval, nepoznamenal svůj zásah do služebních dopravních údajů zprávy.
Do přijaté zprávy takto zasáhla aplikace AV/AS kontroly kvůli tomu, že v MIME hlavičce sekce zprávy byl použit v komentáři text v 8-bit kódu Latin-2, RFC1341 zde připouští jen 7-bit USASCII. Při kontrole obsahu zprávy na straně příjemce komerčním AV/AS programem (Symantec) došlo proto v PODEPSANÉ ZPRÁVĚ k oříznutí na 7-bitový kód bez jakéhokoliv upozornění že zpracovávaná zpráva byla upravena .
Analýzou takto poškozeného textu bylo zjištěno, že jde o text, který byl (nesprávně) při lokalizaci poštovního klienta LN přepsán do češtiny, nalezen byl pouze jediný lokalizovaný komentující text technické hlavičky sekce MIME multipart message. Při testování různých verzí klientů LN na straně odesilatele bylo dále zjištěno, že problém se týká všech dostupných verzí lokalizovaného klienta LN-CZ až do aktuální verze 7.0.2. Problém se nemůže objevit u původní, nelokalizované verze, neboť zde jsou všechny textové řetězce v kódu US-ASCII.
David Mám na stejný problém vytvořené IBM SPR
25.09.2007
13:05:14

ID: 2339.4


Narazili jsme na tento problém taky, a to u zpráv s přílohou odesílaných na soudy do domény justice.cz. Nepodařilo se mi to tak podrobně diagnostikovat, ale zato jsem na to vytvořil před časem u IBM požadavek. Mohl by jste mne prosim kontaktovat na dperina(at)system4u.cz nebo zde, rád bych to s Vami prodiskutoval a pripadne zkusil tyto informace predat dal do IBM.
michal už to funguje v LN8 CZ?
30.01.2008
18:47:50

ID: 2339.5


nevíte někdo, jestli už to IBM opravilo do LN8 CZ a vše již funguje bez problémů?
Martin Hansgut Re: Certifikát PostSignum v LN


admin

31.01.2008
07:50:05

ID: 2339.6


Problém s RFC jsem měl taky a taky by mně zajímalo jaký je současný stav. Neprojevovalo se to u všech příjemnců, ale byli tací kterým to uvedenou chybu hlásilo. Uživatelů kteří měly tento problém jsem nainstaloval EN klienta jako dočasné řešení, ale vzhledem k tomu, že chyba je i ve verzi 6.5.6 a dočasné řešení trvá už dva roky bude to asi řešení trvalé do doby než nasadíme verzi 7.
Daniel tak to asi neopravili
05.02.2008
07:54:56

ID: 2339.7


tak dnes se mi vrátilo podání od Ústavního soudu a že prý neplatně podepsáno. Používám LN8 CZ basic, přesně C17U4CS.
Dalibor až od 7.0.2 cz a nstrings.dll.mui_cs
08.04.2008
11:41:59

ID: 2339.8


pro klienta 7.0.2 cz a opravený doplněk nstrings.dll.mui_cs by to mělo fungovat.
Daniel v 8.0
08.04.2008
18:03:08

ID: 2339.9


mám to už nějaký měsíc v LN 8.0 a stejně to nepomohlo
Dalibor .. to je divné
10.04.2008
11:42:02

ID: 2339.10


... mám pár uživatelů a sám komunikuji v QCA ČP s jejich centrem a v pohodě, dělal problémy antivirus s narušením, ale podepisovat vždy až těsně před odesláním.

Přidejte názor
Autor:
Profese:
E-mail: i
URL:
Phone:
Předmět:
Obsah příspěvku (i):

Kolikátý je den v měsíci ? (číslovkou bez tečky)